söndag 12 september 2010

God save our team.

Frälsaren var där. Var du?

Jag kan omöjligen återge i text hur kul lördagens fest var. Så mycket har jag inte skrattat på länge.

Johan "Bandit" Wikström agerade lekledare och som han gjorde det. Han körde gamla publekar, fotbollscharader och världens mest sjuka förvirrade frågesport "I huvudet på Wikström". I den senare instruerade Wikström alla om följande. -Ni ska skriva vad som rör sig i mitt huvud! Repliken kom blixtsnabbt från Martin "Calzone" Karlsson, -Då kan man lämna in blankt?

Det visade sig ganska svårt att lista ut hur Wikström tänkt, av typ 20 frågor hade det bästa laget 4 rätt. Detta gjorde absolut ingenting för genomgången av svaren var det mest hysteriskt roliga jag varit med om på länge. Jag kan inte beskriva det. Det var närmast lika skruvat som detta.

Wikström ägde!

Mingel...

Ingen skräll att Marcus "Frälsaren" Kjellman var i det fuskande laget. Han fuskar fan ALLTID!

"Blocket-Jimmie" Podgorniak tyckte att jag skrev fint. Vilket fick några att höja på ögonbrynen. Han är nog rätt snäll ändå. Jimmie berättade att hans flickvän tvingar honom att sola INNAN de ska på semester i Tunisien. Han kanske är lite för snäll, Jimmie.

Nyförvärvet Erik Karlsson hade det inte lätt. Så fort han öppnade munnen så sa någon -Käften Hörjel! Killen låter precis som Andreas Hörjel.

Elkillarna, David "Anger Management" Nilsson-Lundgren, Alfred "Snygg syrra!" Tullgren och Ted "Bitch slap" Elofsson ville verkligen vara med på bloggen. Så de berättade om ett musikarbete de lagt ut på youtube. Jag fick leta lite men hittade det till slut.



Nu till det sjuka! Det är inte bara eleverna i den svenska skolan som ska drogtestas uppenbarligen utan även lärarna. Detta projektet gav läraren betyget VG!
Roligt är det i alla fall.

Rasmus "Bollibompa" Rosengren kunde verkligen sjunga. Lite Peter Jöback! ;)

Jocke Persson såg djävligt nöjd ut hela kvällen. Rättmätigt! Hans farsa bjöd laget på pizza. Stort! Pappa mathjälte, son matchhjälte. :)

Jakob Österberg hade hittat studentfoton på Kåren på undertecknad från min tid i HKIF. Jag undrar om jag såg nykter ut på något. ;)

Henke "Glidarn" Sjöberg fick ur sig ett par stycken -Fy fan va gay! Så allt var i sin ordning.

Jag sparar det bästa till sist. Ett bejublat "one in a lifetime" uppträdande av "Grandmaster" Pete och Nico "Hard to kill" Harrison. "God save our team"



Detta är bara en bråkdel av hur roligt vi har det i Viby IF. Då kanske du fattar! Skönaste föreningen ever! Kommentera gärna sånt som jag missat.

Det var allt för mig. Nu ska jag boka tid på Hälsa och helhet. Jag har hört att det ska finnas en snygg tjej som heter Amanda där. ;)

//Johansen



7 kommentarer:

  1. Hahaha fruktansvärt bra låt ;)

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt bra fest, fruktansvärt bra lag, fruktansvärt bra klubb !!!!

    .... och en ganska bra blogg ;)

    SvaraRadera
  3. Frukansvärt bra vinkat av mig!

    SvaraRadera
  4. Haha riktigt bra inlägg, och fest! Skrattade fan hela kvällen! :D Nico "Hard to kill" Harrison får du gärna förklara någån gång :=)

    SvaraRadera
  5. @Nico: Ledtråd, Steven Seagal filmer.

    SvaraRadera
  6. Mycket trevlig fest. Har en stark vilja av att vinna, ibland är gränsen hårfin.

    SvaraRadera
  7. Kul att Frälsaren tog sitt ansvar som medlem i festgruppen och ärade festen med sin närvaro.

    SvaraRadera

Keep it clean!